Łączna liczba wyświetleń

środa, 19 marca 2014

ABC Karola Wojtyły- O jak osoba

... I tym ludzkim pozytywem, najważniejszym, najbardziej podstawowym, jest osoba ludzka. Osoba. Moja własna osoba. I każda ludzka osoba. Moja własna osoba, to jest ten największy pozytyw, który mam. Ale: "Cóż pomoże człowiekowi, choćby cały świat pozyskał, a na duszy swojej szkodę poniósł? (Mt 16,25)- Właśnie. Kiedy mowa o duszy, to mowa o osobie. Pan Jezus zestawia i przeciwstawia. To jest ten największy pozytyw, który mam, i najbardziej mój. Samochody, telewizory, wszystkie urządzenia, wszystkie środki, to jest poza mną. A to jestem ja! Ten największy pozytyw, który mam i którym muszę dobrze zagospodarować. Przede wszystkim tutaj właśnie rodzi się problem odpowiedzialności. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz